HomeHulp GevraagdNoordbroek

Zoektocht naar familie van Egmond en Bakker

Wij zijn weer opzoek naar foto’s en informatie omtrent de volgende families. Zoon Sinus van Egmond met roots in Stootshorn wil graag meer weten.
Vader:  Teunis van Egmond, geb 09-01-1925 in Stootshorn, gem Noordbroek. Overleden op 17-03-1984. Merendeel van zijn leven in Schildwolde gewoond. Was oa muzikant (veel op bruiloften en partijen etc.)  Speelde ook regelmatig in Noorbroek.
Was goed bevriend met Be Kuiper, muzikant uit Noordbroek.
Sinus was drummer en zanger bij hem en speelden oa op 10 september 1967 in de feesttent te Noordbroek waar ook André van Duin destijds optrad. Bandje van vader speelde toen op het bal na afloop. Benieuwd of iemand daar meer info over heeft.
Meeste connectie met Stootshorn loopt via moeder’s kant.. Haar moeder was Hinderkie Bakker, geb 24-09-1903 en over op 06-07-1972. Zij is geboren in Schildwolde.
Haar vader geboren in Stootshorn. Geert Bakker   21-08-1979 geb te Stootshorn. Zijn vader was Thomas Bakker, zijn moeder Hinderkie Enjes, geboortedata onbekend.
Er woonde ( en woont nog steeds ) veel fam Bakker in Stootshorn, wat Sinus zelf nog kan herinneren was het café in de bocht aan de Sappemeesterweg, daar woond Thomas Bakker, getrouwd met Marie ( geen verdere gegevens). Hadden een pluimveebedrijf aan de Sappemeersterweg 16a.
Op de foto zie je als drummer zoon Sinus van Egmond met naast hem zijn vader Teunis van Egmond, tweede accordeonist en niet op de foto was Wubbo Kor.
Zo als gezegd er zijn nog meer Bakkers….oa Harm Bakker wiens vrouw zeer recent is overleden.
Wie kan ons verder helpen met informatie en foto’s?