ActiviteitenHomeVerkoop Boeken

GRN – Groninger Festival

Zaterdag 13 november is Hoogezand dé plek voor liefhebbers van Groningen en het Gronings. GRN bestaat uit een gratis middagprogramma en een muzikaal avondprogramma. In deze eerste editie van GRN wordt je meegenomen op reis langs de Groninger taal, film, muziek, historie, literatuur en games.

Ook het Historisch Archief heeft een programma voor deze dag. Zo is er een historische markt, een korte presentatie over de geschiedenis van Midden-Groningen en een kinderactiviteit.

Historische Markt

Kom naar de historische markt en dompel u onder in de geschiedenis van onze gemeente. Op de markt vindt u de volgende deelnemers:

• Historische Scheepswerf Wolthuis
  • Historische Vereniging Bie t Schildt
  • Stichting Archief Muntendam
  • Historische Vereniging Hoogezand-Sappemeer e.o.
  • Historische Kring Menterwolde (we zijn aanwezig met een groot aantal van de door ons uitgegeven boeken, waaronder Verhalen uit de Tweede Wereldoorlog en Koperen Verhalen)
  • Historische Vereniging Scharmer, Harkstede en omstreken

Tijd:

Presentatie: Een korte historische reis door Midden Groningen

In een korte presentatie van ongeveer 15 minuten wordt u door de geschiedenis van onze provincie geleid.
Zeker zijn van een plekje? Schrijf u dan even in op het bord links van onze studiezaal.

Tijden:
14:30 15:30 16:30

Locatie:
De Amshof (links van onze studiezaal)

Maak je eigen familiewapen (vanaf +- 6 jaar)

Lang geleden werden wapenschilden gebruikt tijdens riddergevechten. Aan het schild kon je zien bij welke groep je hoorde.
Ontwerp vandaag bij ons jouw eigen familiewapen.

Tijd:

Locatie: